ПЕТОК, 23 НОЕМВРИ 2018

Што да направите ако се прејадете

Празниците се најдобри, нели? Пријатели, семејство, топлина, среќа - и, се разбира, храна. Овој последениов дел, сепак, може да биде проблем, особено кога претерувате со обемот на вашите оброци и завршувате со болки во стомакот, бидејќи сте претерале.
 
post cover photo

Што се случува кога ќе се прејадете?

Знаете како се чувствувате од прејадувањето, нели? Се чувствувате надуени и непријатно ви е, а остатокот од денот го поминувате надевајќи се дека желудникот и неговите вештини за варење се подготвени за задачата пред нив. Д-р Сузан Бесер, матичен лекар во Балтимор, Мериленд, која е исто така дипломат на Американскиот одбор за медицина за дебелината кај луѓето, објаснува што точно се случува во стомакот кога е полн со храна.
На чисто механичко ниво, вашиот стомак се раширува (потекува) кога ќе се прејадете, рече таа. Постои ограничена величина до кај може да се шири, и не му е во нормала да се протега надвор од неговиот нормален капацитет.
Се разбира, вашиот стомак се обидува да го исправи проблемот со поместување и разградување на храната што побрзо, што може да доведе до понатамошна непријатност. Вашиот стомак може да се обиде и да го исфрли вишокот на храна на друг начин... од задната врата, и тоа многу брзо, што може да резултира со дијареа и грчеви.

Што да направите во случај на прејадување?

Што и да правите, вели Бесер, не легнувајте на грб. Тоа може дополнително да ги влоши сите рефлуксни проблеми што може да ги имате. Брзите вежби се исто така катастрофална опција.
„Вежбањето го сигнализира телото да се фокусира на мускулите, а не на цревата, така што интестиналната активност ќе забави, оставајќи ја целата храна што седи таму да предизвикува грчеви", објаснува таа.
 
Меѓутоа, она што можете да го направите е да се движите лежерно. Не претерувајте, секако, но движењето околу себе може малку да го забрза вашиот метаболизам и може да ви помогне да го сварите вашиот гигантски оброк, што е крајната цел откако сте јаделе премногу.

Што треба да јадете или да пиете по прејадување?

Можеби е очигледно, но за љубовта кон сѐ што е свето, немојте да продолжувате со консумирање храна истиот ден кога ќе претерате. Во суштина, едноставно престанете да јадете во остатокот од денот - ако е воопшто можно. Ќе треба да пиете вода подоцна во текот на денот, за да не се дехидрирате, забележува Бесер. Но, веројатно, можете да го прескокнете јадењето за остатокот од денот.
 
Веројатно ќе се чувствувате подобро следниот ден, но обидете се да ја научите лекцијата и да избегнувате прејадување два дена по ред. Вие не треба да избегнувате да јадете некоја конкретна храна - освен ако не сте загрижени дека ќе ве натера да се чувствувате страшно. Исто така, не заборавајте да пиете многу вода, бидејќи водата е живот.

Можете ли да земате лекови за прејадување?

Со еден збор, не, не, и не. Бесер вели дека некои лекарства, како што се антациди или лекови против гас, може да помогнат, но не е секогаш правилното решение. Навистина не постои конкретен лек за да се спречи прејадувањето, вели таа.
Се разбира, непрејадувањето на прво место е крајниот лек за овие гастрични проблеми. Сè уште можете да уживате во вашите омилени јадења, објаснува Бесер.
 
 
© ladybook.mk Сите права се задржани. 

Текстот не смее да се емитува или печати, без писмено одобрување од ladybook.mk

Инспиративни жени кои покажуваат дека убавината нема граници

Туризам

ВУДСТОК ДЕВОЈКИ – НАЈДОБРИТЕ СТИЛСКИ МОМЕНТИ ОД 1969

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com